9 Nis 2013

Un courageux lâche*

Hayatının ilerleyen zamanlarında duraksadığın anları gözden geçir.
Onlarca insan gelip geçmiş, defalarca kaybetmiş, çok az da olsa kazanmış olduğunu göreceksin.
Nereye gittiğine bile emin değilken,
Onlarca gereksiz insan tarafından yargılanmışsın.
Yaptıklarını göz önüne getir.
Hangisi kayda değerdi?
Üzerinde yaşadığın hayat işte.
Sen bile hiç birşeyden emin değilken,
Hayatına sokmuş olduğun onlarca insan
Yapmış olduğun onlarca şeyin ne kadar yanlış olduğunu savundular sana.
Dini inançlar, yaşanılan hayatlar, ilerlerdiğin, ilerlediğini sanarken gerilediğin onlarca süreç.
Onların bunlar hakkında zerre kadar fikirleri bile yokken,
Hayatın üzerine yorum yapma yetkisini edindiler senin üzerinde.
Hangimizin hatası?
Senin?
Yoksa benim mi?
İnsanlar neleri hangi sebepten ötürü yargıladıklarını bile unuturlarken,
Onları defalarca aklının bir köşesine kazıdın,
Kazırken zarar gördün.
Aklından çıkartmanın sözünü dahi etmiyorum.
Bu hepsinden daha acı verici olmakla beraber daha çok can yakıcı.
Hiç durup düşündün mü?
Doğarken, yaşarken, bulunduğun konum üzerinde ne kadar katkı payın var?
Buna kader deniliyormuş.
Senin dahilin dışında, senin alıp vereceğin nefesler doğrultusunda, sana sorulmadan yazılan ufak tefek zararlar kısaca.
Kader.
Kader bana göre değil.
Birşeylerin benim iznim olmadan bana çarpıtılmasını sevmem ben.
Bu yüzden sen bu'sun denilerek var olmuş şeyler üzerinden gitmeyide sevemedim.
Ben o hayal ettiğin, sanarak ilerlediğin kişi değilim.
Çok yanlış görüyorsun çocuk.
Bakış açını değiştir.
Seni dinlemeden yargılayan onlarca insan arasında kaybolduğunu,
Boşa nefesini tükettiğini bile göremezken,
Beni ne savun, ne de yargıla.
Tanışmıyoruz çünkü seninle.
Onlarca gereksiz anı arasında vakit yaratamadığımız tek şeydi bu.
Bu yüzden, yargılama beni çocuk.
Baştan aşağıya kadar nefesinle tanı beni.
Arkanda bırakıp gittiğinde önce sesimi unut, sonra kokumu.
''Peki ya anılar?'' mı diyeceksin?
Deme.
En başında bahis ettiğim gibi, gereksiz şeyler onlar.
Yazılmış kaderin üzerinden oynamaya devam et,
Değiştirmeden, değişmesine izin vermeden, hangi sebepten ötürü bu hayat üzerinde nefesini tükettiğini bilmeden.
Sadece bildiğin yollardan git.
Hayatımda tanıdığım en cesur korkak olarak hafızama kazınmayı sen seçtin.
Ve sen çocuk.
Cesur bir korkaktan daha fazlası olamayacaksın.
Devam et.

4 yorum:

  1. bazı yazılar okuyorum hayata bakış açımı değiştiriyo resmen.buda onlardan biri teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Asıl benden yana size teşekkürler gerçekten. :)

    YanıtlaSil
  3. mesajlarla dolu bir yazı olmuş =)

    YanıtlaSil